Nuenen Centraal
Gemeenteberichten week 10
Gemeentehuis Nuenen, vragen per e-mail:

Als u per e-mail contact wilt opnemen met de gemeente, kunt u dat doen via het volgende e-mailadres: gemeentehuis@nuenen.nl
Als u gemeentelijke informatie zoekt, kunt u dat doen via de volgende website: www.nuenen.nl


CMD Centrum Maatschappelijke Deelname

Hulp of advies nodig over opvoeding van uw kind, omgaan met geld, dagbesteding, zelfstandig blijven wonen, vrijwilligerswerk of mantelzorg? Dan is er in Nuenen één loket voor al uw vragen: het Centrum Maatschappelijke Deelname (CMD), het voormalige Servicepunt. Binnenlopen zonder afspraak tijdens de openingsuren kan altijd!

Adres: Berg 22c | telefoon: 040-2831675 | e-mail: cmd@nuenen.nl |  open: maandag t/m donderdag 8.30-16.00 uur
, dinsdagavond 19.00 - 21.00 uur en vrijdag 08.30-12.30 uur.
Vergunningen periode 25-02-2018 en 04-03-2018
In het digitale gemeenteblad (www.overheid.nl) zijn de volgende besluiten gepubliceerd
Dit is een kennisgeving en geen officiële publicatie. Het digitale gemeenteblad (www.overheid.nl) is de officiële publicatie.
Abonneer je op de e-mailservice of download de app om berichten digitaal te ontvangen via: www.overuwbuurt.overheid.nl.
Collecte
Volgende week wordt er gecollecteerd door Amnesty International, afdeling Nederland.



Afvalweetje
Plastic hoesjes om reclamefolders horen niet in de papier container.
Gemeenteberichten 2018

Gemeenteberichten 2018 Week 09
Gemeenteberichten 2018 Week 08

Gemeenteberichten 2018 Week 07
Gemeenteberichten 2018 Week 06
Gemeenteberichten 2018 Week 05
Gemeenteberichten 2018 Week 04
Gemeenteberichten 2018 Week 03
Gemeenteberichten 2018 Week 02
Gemeenteberichten 2018 Week 01
Online service burgerzaken
Vanaf 8 maart 2018 kunt u uw burgerzaken zelf digitaal regelen, 24 uur per dag overal. Het gaat om geboorte, huwelijk en overlijden. Verhuizingen en verzoeken om uittreksels kon u al digitaal doorgeven en opvragen. Met de online service burgerzaken regelt u dit snel, simpel en veilig zelf op www.nuenen.nl

Later dit jaar kunt u ook reisdocumenten en rijbewijzen digitaal aanvragen als dit tenminste ook wettelijk mogelijk wordt. Uiteraard kunt u ook nog steeds een afspraak maken op het gemeentehuis. Onze baliemedewerkers staan voor u klaar.

Bij het gebruiken van de online service verloopt de identificatie via DigiD. De persoonsgegevens worden daarmee automatisch ingevuld. Doordat de service 24/7 bereikbaar is kunnen zaken met de gemeente worden geregeld op een tijd wanneer het u uitkomt.
Vergadering commissie straatnaamgeving
Openbare vergadering van de Commissie Straatnaamgeving op dinsdag 13 maart 2018 om 10:00 uur in het gemeentehuis. Voor deze vergadering staan de volgende onderwerpen op de agenda: Opening, Wijziging Grardjes Tip, Gerwen ZO, Straatnaam Nuenen-West, Rondvraag


Uitbreiding toelating tot minimaregeling
Voortaan kunnen meer inwoners gebruik maken van onze minimaregelingen! De toelatingseis om in aanmerking te komen is uitgebreid van 110% naar 120%. Deze verruiming geldt voor bijzondere bijstand, inkomenstoeslag, maatschappelijke bijdrage en collectieve zorgverzekering. Op onze website vindt u meer informatie. Lees de overige voorwaarden goed door en maak gebruik van het aanvraagformulier om een aanvraag te doen. Neem voor vragen contact op met Administratie Sociale Zaken (040) 2631 631.


Nuenen controleert op het thema plakken en kladden
Wij hebben een jaarprogramma opgesteld waarin op thematische wijze aandachtspunten voor onze opsporingsambtenaren (boa’s) zijn benoemd. In de komende weken letten we extra op het thema plakken en kladden. Op de naleving van andere regels wordt uiteraard ook toegezien. Lees meer


Uitvoering rookmelderproject
Weet u wat u moet doen wanneer er brand ontstaat in uw woning? Wordt u gewaarschuwd door rookmelders? Hangen uw rookmelders op de juiste plaats, werken zij nog wel en zijn ze niet ouder dan 10 jaar? Na deze periode zijn brand- en rookmelders technisch versleten!  Nog steeds denken veel mensen: brand, dat overkomt mij toch niet’. Lees meer